Spabloggen

Taggade partners längtar till Spadagarna


När Spadagarna tar över Hotel Tylösand den 28-30 maj är en av de viktigaste bitarna att skapa en inspirerande nätverksplats.

Medvekande utställare är ett 50-tal leverantörer till spaanläggningarna (i stort sett ALLT man behöver för att driva ett spa) som får en unik möjlighet att träffa anläggningarnas beslutsfattare direkt – utan mellanhänder.

Exklusiv platinapartner detta år är det franska spamärket Cinq Mondes vars essens är behandlingar och produkter för ansikte och kropp med inspiration från världens alla hörn.

Produkterna har så långt det är möjligt ekologiska eller naturliga ingredienser. De har en härlig konsistens med ljuvliga dofter och innehåller det bästa växtriket har att erbjuda. Behandlingarna bygger på skönhets- och spa-ritualer från olika delar av världen - som exempelvis från Polynesien, Indien, Nordafrika och Brasilien.

- Cinq Mondes hittar man på över 1000 prestigefyllda spa- och hudvårdssalonger i över 40 länder. Av dessa drivs närmare femton under det egna namnet Cinq Mondes. Som exempel kan nämnas Monte Carlo Bay i Monaco, Beau Rivage Palace i Lausanne, Kempinski Palm Jumeirah i Dubai, La Plantation i Mauritius och Club Med Palmeraie i Marrakesh, berättar Tommy Simonsson från Skin Concept som representerar Cinq Mondes i Sverige.

Cinq Mondes lanserades i Sverige för något år sedan och används idag i utbildningen på Hudvårdshögskolan för Hudvård och Spa. Hittills återfinns produkterna på cirka tjugo hudvårdssalonger samt även på Blue Spa, Lidingö.

- Vi på Skin Concept, som sedan länge marknadsfört och distribuerat hudvårdsmärket Dermalogica och makeupserien Jane Iredale, ser fram mot att få träffa representanter för de mest prestigefyllda spaanläggningarna och presentera ett lyxigt spamärke, hälsar Tommy Simonsson.

Guldpartner från Finland

Som Guldpartner hittar vi det finska IT-företaget TAC IT Nordic som tillhandahåller ett ledande bokningssystem för bland annat spabehandlingar– vid namn Reservation Assistant.

-Vi hjälper spaanläggningar att optimera sina resurer och öka intäkterna. Systemet kan integreras i befintlig IT-miljö och är väldigt lättanvänt. På senare tid har vi tittat på lösningar hur man kombinerar bokningen av hotellrum med spa-behandlingar, spa-inträde eller bordbokning, säger Tom Tarmann från TAC IT Nordic.

Med funktioner som webbshop, inklusive onlinebokningar, Digital Signage som används för att visa ”sista minuten”- behandlingar och självbetjäningskiosker, leder TAC vägen till nya kreativa tillvägagångssätt.

TAC har 1 200 kunder globalt och i Sverige finns Ystad Saltsjöbad, Falkenberg Strandbad, Högbo Brukshotell och Grand Hotel i Stockholm på kundlistan.

-Vi har till slut hittat ett bokningssystem som löser våra ganska komplexa behov. Ett väl fungerande interface mellan hotellet och vår verksamhet, som också hanterar såväl dagspagäster som vår webbshop/bokningssida i en modern miljö, säger Anneli Falk från Grand Hotel.

- Vi deltog på Spadagarna förra året och njöt verkligen av atmosfären. Vi ser fram emot att träffa er alla igen, och hoppas på inspirerande samtal och nya bekanta, säger Tom Tarmann.

Decléor

Ytterligare en Guldpartner är hudvårdskonceptet Decléor som är ledande inom aromaterapi, det vill säga användandet av koncentrerade aromatiska växtessenser. Deras produkter har naturligt doftande och konserverande egenskaper, vilket gör dem rena, ett naturligt hudvårdsval.

Sedan företaget grundades i Paris för över 35 år sedan har ett forskarteam utvecklat Decléor till ett komplett hudvårdskoncept.

Hjärtat i serien är de unika, naturliga Aromessence - serumen. De aktiva molekylerna är så små att de lätt tar sig ned i huden där de djupbehandlar. Huvuduppgiften är att rena huden, stimulera cellförnyelsen och balansera huden. Aromessensen hjälper dessutom till att slussa ned övriga ingredienser i huden, vilket förstärker effekten av efterföljande crème.

Tillbaka till bloggen